Wybór laptopa dla sekretarki

Laptop dla sekretarki wcale nie musi być jakoś wyjątkowo nowoczesny, bo sekretarka zajmuje się prostymi pracami biurowymi. Co za tym idzie, jej urządzenie może być z powodzeniem z takiej średniej półki cenowej i będzie i tak bardzo dobrze się sprawdzało. Jeżeli chcesz zobaczyć, jakiego laptopa dla sekretarki kupić, czytaj dalej.

Parametry laptopa dla sekretarki

  • Procesor – może być i3 lub i5, bo i7 raczej nie jest w ogóle potrzebny. Taki procesor jest zbyt bardzo zaawansowany, a co za tym idzie, po prostu niepotrzebny do takich prostych zastosowań.
  • Pamięć RAM – w laptopie dla sekretarki może być z powodzeniem 2-4 GB RAM-u i nie potrzeba niczego więcej. Jedno jest natomiast pewne – im więcej będzie tego RAM-u, tym lepiej dla sekretarki, bo jej urządzenie będzie działało po prostu znacznie szybciej.
  • Ekran – ekran na pewno powinien mieć matową matrycę. Taka matryca gwarantuje, że nie będzie odbłysków świetlnych, które mogłyby negatywnie wpływać na wzrok. Bardzo ważne jest też to, żeby matryca miała odpowiednią przekątną. Ta przekątna to może być 14 cali, ale znacznie lepiej sprawdzi się w takim przypadku 15,6 cala.
  • Napęd optyczny – bardzo ważne jest, by laptop dla sekretarki posiadał napęd optyczny. W wielu przypadkach w szkole i poza szkoła słowniki lub różnego rodzaju programy nagrywane są na nośnikach w postaci płyt. Brak obecności napędu optycznego skutkowałby tym, że sekretarka nie mogłoby takich nośników odczytywać na przykład na wyjeździe służbowym. Trzeba byłoby dokupić specjalną przejściówkę, czyli takie specjalne gniazdo na napęd optyczny, a to jak wiadomo jest dodatkowy koszt.
  • Wielkość laptopa – dla sekretarki z powodzeniem wystarczający będzie laptop o przekątnej 14 cali. Oczywiście starszemu można kupić taki 15’6 cala i też będzie to dobre. Jeśli sekretarka dużo pracuje poza biurem, to bym może lepszym rozwiązaniem będzie zakupienie laptopa 17 cali, ale trzeba się liczyć z tym, że będzie on duży i ciężki.
  • Cena – jeśli chodzi o koszt zakupu laptopa, to trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że będzie on prawdopodobnie wyższy, niż zakupu takiego standardowego, niemniej jednak będzie się to opłacało. Jasne jest, że będzie trzeba wydać minimum 2500 zł, ale laptop taki posłuży z powodzeniem przez kilka lat.

Wybierając laptopa dla sekretarki, nie warto stawiać od razu na najnowocześniejsze rozwiązania, bo takie są po prostu niepotrzebne. Znacznie bardziej opłaca się wybrać coś, co będzie prostsze w obsłudze, ale za to solidne i sprawdzi się doskonale na przykład w podróży.

Dodaj komentarz